Pozwolenie na przeprowadzenie zbiórki publicznej nie będzie wymagane
Dnia 18 lipca br. zacznie obowiązywać nowa ustawa o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych (Dz.U. z 2014r. poz. 498). Pozwolenie Wójta nie będzie już wymagane. Zastąpi je proste zgłoszenie. Zainteresowane wsparciem osoby za pośrednictwem portalu www.zbiorki.gov.pl otrzymają dostęp do wszystkich informacji związanych z akcją: o organizatorach zbiórki, miejscu, wysokości zebranych środków czy ich przeznaczeniu.
Aby przekazać pieniądze przelewem na konto, czy za pomocą SMS również nie będą już wymagane żadne dodatkowe formalności jak do tej pory.
Natomiast na organizację zbiórek gotówki, darów do puszek, na ulicach czy podczas imprez wystarczy proste zgłoszenie na portalu internetowym. Tam też organizatorzy będą musieli umieszczać sprawozdania z przeprowadzonych zbiórek, w taki sposób, aby każdy zainteresowany mógł zweryfikować charakter zbiórki, zakres, zebrane datki.
Zgłoszenia wysyłać będzie można na dwa sposoby: drogą elektroniczną lub papierową. Oznacza to, iż na stworzonym portalu, wersja elektroniczna pojawi się maksymalnie do 3 dni roboczych, w przypadku wersji papierowej maksymalnie do 7 dni roboczych.
https://mac.gov.pl/projekty/zbiorki-publiczne-po-nowemu
Ustawa: D20140498L.pdf (259,01KB)