Informujemy, że rozporządzenie w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku węglowego zostało podpisane przez Ministra Klimatu i Środowiska, z mocą obowiązującą od 17 sierpnia 2022 r. Aby otrzymać dodatek węglowy w wysokości 3 tys. zł, należy złożyć wniosek do 30 listopada br. Dodatek będą mogli otrzymać opalający swoje domy węglem kamiennym bądź jego pochodnymi.
Szczegóły dotyczące zasad wypłaty dodatku węglowego znajdziecie Państwo na stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska: https://www.gov.pl/web/klimat/pytania-i-odpowiedzi-dodatek-weglowy.
Druk wniosku znajduje się na stronie: https://www.gov.pl/web/klimat/wniosek-o-dodatek-weglowy. Wnioski można składać osobiście lub drogą pocztową oraz elektronicznie (np. przez e-PUAP /OPSDabrowa/SkrytkaESP ).
Wzór wniosku o wypłatę dodatku węglowego (1,84MB), Wzór wniosku o dodatek węglowy (druk do edycji) (43,00KB)
Na terenie Gminy Dąbrowa jednostką, która będzie prowadziła obsługę w zakresie dodatku węglowego jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie, Pl. Powstańców Śl. 2. Telefon kontaktowy: 77 464 17 78.
Uwaga! Przypominamy, że aby otrzymać dodatek węglowy, należy wpisać swoje gospodarstwo domowe do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków poprzez stronę: https://ceeb.gov.pl/. Bez tego dodatek węglowy nie może zostać wypłacony. Przy wypłacie dodatku węglowego nie będzie brane pod uwagę kryterium dochodowe, a sam dodatek będzie zwolniony z opodatkowania.