Stanowiska - załatwianie spraw w Urzędzie
Schemat Organizacyjny Urzędu Gminy Dąbrowa (72,32KB)
Wójt Gminy – Katarzyna Gołębiowska - Jarek
pokój nr 6, parter
tel. wew.: 105 /sekretariat/
e-mail:
Sprawy załatwiane:
- Przygotowywanie projektów uchwał rady gminy.
- Określanie sposobu wykonywania uchwał.
- Gospodarowanie mieniem komunalnym.
- Wykonywanie budżetu gminy.
- Zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Wójt kieruje bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
Wójt jest szefem obrony cywilnej gminy i szefem gminnego zespołu zarządzania kryzysowego.
Wójt wykonuje swoje zadania przy pomocy urzędu gminy i jest jego kierownikiem.
Zastępca Wójta –
pokój nr 8, parter
e-mail:
tel. wew.: 105 /sekretariat/
Sprawy załatwiane:
- Nadzorowanie spraw prowadzonych przez stanowiska pracy:
- ds. budownictwa,
- ds. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska,
- ds. mienia gminy,
- ds. działalności gospodarczej i rolnictwa,
- ds. gospodarki przestrzennej I.
- Pełnienie funkcji przewodniczącego komisji przetargowej.
- Pełnienie wiodącej roli w nadzorowaniu spraw związanych z prowadzeniem inwestycji i remontów obiektów mienia komunalnego, w tym także przedsięwzięć w zakresie funduszu sołeckiego oraz w rozliczaniu i odbiorach technicznych inwestycji i remontów mienia komunalnego.
- Pełnienie obowiązków szefa obrony cywilnej gminy, w razie nieobecności w pracy Wójta.
- Prowadzenie systemu informacji dla przedsiębiorców i inwestorów na temat możliwości i potrzeb inwestycyjnych.
- Analizowanie zainteresowań inwestorów pod kątem planowanych inwestycji w Gminie.
- Opracowywanie projektów ofert inwestycyjnych i ich promowanie.
- Stała współpraca z organizacjami biznesowymi, agencjami promującymi rozwój przedsiębiorczości.
- Naliczanie opłat za zajęcie pasa drogowego w obrębie dróg gminnych oraz sporządzanie decyzji w tym zakresie.
Sekretarz Gminy – Ilona Lenart
pokój nr 4, parter
e-mail:
tel. wew.: 105 /sekretariat/
Sprawy załatwiane:
- Nadzorowanie organizacji pracy Urzędu.
- Pełnienie funkcji pełnomocnika wójta ds. wyborów- urzędnika wyborczego.
- Pełnienie funkcji pełnomocnika ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi.
- Pełnienie funkcji 1. zastępcy przewodniczącego komisji przetargowej.
- Sporządzanie testamentów.
- Nadzorowanie udzielanych z Urzędu informacji o danych osobowych.
- Współdziałanie z kancelarią prawniczą w zakresie aktów prawnych podejmowanych przez Radę Gminy oraz Wójta.
- Nadzorowanie funkcjonowania Biuletynu Informacji Publicznej.
- Udzielanie informacji publicznej.
- Prowadzenie wspólnie z kancelarią prawniczą spraw sądowych dot. Gminy.
- Przyjmowanie od stron skarg i wniosków dot. pracy Urzędu i ich rozpatrywanie.
REFERAT ORGANIZACYJNY
Stanowisko ds. Organizacyjnych – Joanna Nalepka
pokój nr 110, parter
e-mail:
tel. wew.: 210
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie spraw kadrowych Urzędu.
- Pełnienie funkcji zastępcy koordynatora czynności kancelaryjnych Urzędu.
- Sprawowanie funkcji administratora Biuletynu Informacji Publicznej.
- Sprawowanie funkcji administratora bezpieczeństwa informacji Urzędu.
- Sprawowanie opieki informatycznej.
- Pełnienie funkcji sekretarza komisji przetargowej.
- Pełnienie funkcji koordynatora gminnego w zakresie wsparcia elektronicznego przy organizacji na terenie gminy wyborów i referendów.
- Prowadzenie rejestru skarg i wniosków, spisywanie do protokołu wniesionych ustnie skarg i wniosków dot. pracy Urzędu.
Sekretariat,
pokój nr 5 (sekretariat), parter
e-mail:
tel. wew.: 105
Sprawy załatwiane:
- Obsługa sekretariatu Wójta Gminy Dąbrowa.
- Prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw wydanych przez wójta.
- Prowadzenie rejestru zarządzeń wójta i kierownika urzędu.
- Przygotowywanie odpowiedzi na informacje publiczne.
Administrator Sieci Informatycznych – Zbigniew Chmurowski
pokój nr 110, piętro
e-mail:
tel. wew.: 205
Sprawy załatwiane:
- Przygotowanie systemu teleinformatycznej tut. Urzędu do elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD), umożliwiającego wykonywanie w nim czynności kancelaryjnych, dokumentowanie przebiegu załatwiania spraw oraz gromadzenie i tworzenie dokumentów elektronicznych.
- Realizacja archiwizacji elektronicznych dokumentów z zasobów serwerów i użytkowników tut. Urzędu
- Prowadzenie spraw dotyczących legalności stosowanego w Urzędzie Gminy oprogramowania komputerowego.
REFERAT PLANOWANIA I FINANSÓW
Skarbnik Gminy, Katarzyna Szafarska - Kierownik Referatu
pokój nr 9, parter
e-mail:
tel. wew.: 109
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie polityki finansowej gminy.
- Pełnienie funkcji głównego księgowego urzędu.
- Pełnienie funkcji koordynatora kontroli zarządczej gminy.
- Pełnienie funkcji drugiego zastępcy przewodniczącego komisji przetargowej.
- Pełnienie funkcji koordynatora ds. współpracy z Generalnym Inspektorem Inspekcji Finansowej.
Zastępca Skarbnika Gminy, Agnieszka Kościółek
pokój nr 3, parter
e-mail:
tel. wew.: 303
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie ewidencji podatników podatku od środków transportu.
- Prowadzenie sprawozdawczości budżetowej Gminy.
Podatki i opłaty lokalne, Aneta Baron – Podinspektor
pokój nr 2, parter
e-mail:
tel. wew.: 102
Podatki i opłaty lokalne, Krzysztof Berka – Podinspektor
pokój nr 11, parter
e-mail:
tel. wew.: 111
Sprawy załatwiane:
- Sporządzanie decyzji w sprawach:
- zmian geodezyjnych,
- ulg podatkowych z tytułu nabycia gruntów,
- umorzeń i odroczeń terminu płatności podatku,
- zwolnienia tytułu zaprzestania produkcji rolnej, ulg inwestycyjnych oraz wojskowym,
- określającej wymiar podatku leśnego, rolnego i od nieruchomości.
- Prowadzenie ewidencji i wymiaru podatku od posiadanych psów.
- Prowadzeniem czynności dot. zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego.
- Współpraca z KRUS.
Księgowość budżetowa, Małgorzata Słowik – Inspektor
pokój nr 3, parter
e-mail:
tel. wew.: 103
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie księgowości budżetowej wydatków.
- Prowadzenie księgowości w zakresie zadań inwestycyjnych.
- Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz od ognia i innych żywiołów.
- Sporządzanie list płac dla pracowników Urzędu Gminy i Zleceniobiorców.
- Prowadzenie dokumentacji ZUS.
- Sporządzanie druków RP-7 dla obecnych i byłych pracowników urzędu.
Księgowość podatkowa - Agnieszka Kramczyńska - Inspektor
pokój nr 2, parter
e-mail:
tel. wew.: 311
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie księgowości podatków: od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych i prawnych.
- Współpraca z sołtysami w sprawie prawidłowości i terminowości prowadzenia inkasa należności podatkowych.
- Wydawanie zaświadczeń z zakresu spraw podatkowych.
Księgowość budżetowa, Magdalena Tarczyńska - Podinspektor
pokój nr 11, parter
e-mail:
tel. wew.: 111
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie księgowości budżetowej dochodów
- Prowadzenie księgowości w zakresie czynszu mieszkaniowego, dzierżawy gruntu, opłaty za użytkowanie wieczyste, opłaty adiacenckiej, opłaty za zajęcie pasa drogi
- Prowadzenie egzekucji niepodatkowych należności budżetowych
- Sporządzanie sprawozdań z wykonania dochodów Urzędu Gminy
- Wystawianie faktur sprzedaży
- Sporządzanie list płac dla zleceniobiorców
Kadry i Płace, Anastazja Gwość - Inspektor
pokój nr 110, parter
e-mail:
tel. wew.: 410
Sprawy załatwiane:
- Sporządzanie list płac dla pracowników Urzędu Gminy i Zleceniobiorców.
- Prowadzenie dokumentacji ZUS, a w szczególności - naliczanie zasiłków chorobowych i macierzyńskich, odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne, sporządzanie miesięcznych informacji i deklaracji ZUS.
- Obliczanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, sporządzanie rocznej deklaracji oraz sporządzanie rocznych informacji o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT).
- Sporządzanie deklaracji miesięcznych oraz rozlicznie rocznego podatku od osób fizycznych.
- Wystawianie zaświadczeń i informacji o zarobkach pracowników.
- Rozliczanie ryczałtów samochodowych.
- Obsługa administracyjna, naliczanie i odprowadzanie wpłat związanych z gromadzeniem środków w ramach Pracowniczych Planów Kapitałowych
Biuro obsługi interesanta
Elżbieta Mojzyk– Specjalista
pokój nr 1, parter
e-mail:
tel.wew.: 101
Sprawy załatwiane:
-
Obsługa Biura Podawczego Urzędu poprzez:
- przyjmowanie, ewidencjonowanie, korespondencji oraz przesyłek,
- prowadzenie rejestru przesyłek wpływających i wychodzących ,
- wysyłanie i nadawanie korespondencji i przesyłek,
- udzielanie informacji interesantom, a w razie potrzeby - kierowanie ich do właściwych stanowisk pracy.
Kasa, Aldona Opolska - Podinspektor ( Zastępstwo Krzysztof Berka oraz Agnieszka Kramczyńska)
pokój nr 1, parter
e-mail:
tel.wew.: 301
Sprawy załatwiane:
- Obsługa kasy Urzędu.
Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami - Grzegorz Wocka
pokój nr 104; I piętro
e-mail:
tel. wew.: 204. telefon bezpośredni: 77/427-81-64.
Sprawy załatwiane:
- wdrożenie nowego systemu gospodarki odpadami.
- współpraca z innymi samorządami w zakresie nowego systemu gospodarki odpadami.
- opracowywanie projektów aktów prawnych w zakresie gospodarki odpadami dla Wójta Gminy i pod obrady Rady Gminy w celu wprowadzenia nowych rozwiązań niezbędnych do wprowadzenia nowego systemu gospodarki odpadami.
- zaprojektowanie prostego i skutecznego systemu odbioru odpadów od mieszkańców gminy Dąbrowa.
- opracowanie dla Wójta analizy ekonomicznej polegającej na określeniu całego strumienia odpadów komunalnych wytwarzanych na terenie gminy wraz z określeniem mechanizmu opłaty.
- opracowanie zakresu zadań dla gminy w związku z wejściem w życie znowelizowanej ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach.
- opracowanie projektów:
- umów o świadczeniu usług odbierania odpadów komunalnych,
- umów między gminą a przedsiębiorcą na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy,
- umów na odbieranie odpadów od właścicieli nieruchomości, której nie zamieszkują mieszkańcy.
- prowadzenie w imieniu Wójta, akcji uświadamiającej mieszkańcom nowe rozwiązania w zakresie gospodarki odpadami, organizowanie wspólnie z sołtysami zebrań wiejskich na ten temat.
- kontrolowanie wykonywania ustaleń nowego systemu gospodarki odpadami na terenie gminy Dąbrowa.
Ochrona Powietrza, Patrycja Dobrowolska - Inspektor
pokój nr 103; I piętro
e-mail:
tel. wew.: 203
Sprawy załatwiane:
- Pełnienie funkcji Gminnego Koordynatora Programu Ochrony Powietrza.
- Pełnienie nadzoru nad prawidłowym wdrażaniem systemu zarządzania jakością powietrza.
- Udzielanie porad mieszkańcom w zakresie wymiany źródła centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej.
- Prowadzenie edukacji mieszkańców, organizacja spotkań w zakresie oszczędności zużycia energii oraz ekologicznych i zdrowotnych korzyści z wymiany źródła ciepła.
- Pełnienie funkcji Koordynatora ds. promocji i realizacji programu ,,Czyste Powietrze''.
- Pomoc w wypełnianiu i składaniu wniosków o dofinansowanie do termomodenizacji do WFOŚiGW w Opolu
- Realizacja i koordynacja zadań wynikających z wytycznych (Programu Ochrony Powietrza dla województwa opolskiego).
- Realizacja zadań związanych z prowadzeniem Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Gospodarka komunalna, Piotr Dzierżanowski – Inspektor
pokój nr 104; I piętro
e-mail:
tel. wew.: 404
Sprawy załatwiane:
- Związane z utrzymaniem porządku i czystości w Gminie.
- Związane z realizacją przepisów o ochronie środowiska, w tym wydawanie decyzji środowiskowych.
- Prowadzenie spraw związanych z bieżącą eksploatacją mienia komunalnego będącego w administrowaniu przez Urząd Gminy, w tym zwłaszcza dotyczące:
- bieżącej eksploatacji oświetlenia drogowego,
- utrzymania w należytym stanie dróg gminnych i chodników przy tych drogach,
- współpraca ze spółką Wodociągi i Kanalizacja w Opolu w zakresie kanalizacji sanitarnej,
- współpraca z Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Komprachcicach w zakresie zaopatrzenia mieszkańców Gminy w wodę.
- Realizacja zadań własnych Gminy wynikających z przepisów Prawa Wodnego.
- Kierowanie, organizowanie, nadzorowanie i rozliczanie z efektów pracy grupy konserwatorów Urzędu.
- Prowadzenie spraw dotyczących komunikacji autobusowej na terenie Gminy.
- Sporządzanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów.
- Prowadzenie spraw zagospodarowania lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa.
- Wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usunięcie drzew i krzewów.
- Wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów leśnych na cele nierolnicze i nieleśne.
- Zarządzanie usunięcia zadrzewienia lub zakrzaczenia pogarszającego widoczność sygnałów i pociągów, utrudniające budowę i eksploatację urządzeń kolejowych lub powodującego zaspy śnieżne.
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymywaniem zieleni gminnej i zadrzewień.
- Prowadzenie sprawy w zakresie ochrony przyrody, zwłaszcza na obszarze Natura 2000.
- Prowadzenie spraw związanych z funduszem sołeckim, współpraca z sołtysami w tym zakresie.
Pozyskiwanie środków pozabudżetowych, Agnieszka Jakubowska - Inspektor
pokój nr 103, I piętro
e-mail:
tel. wew.: 403
Sprawy załatwiane:
- Poszukiwanie ze wszelkich dostępnych źródeł środków finansowych na realizację programów wyznaczonych przez Wójta i zgodnych ze strategią gminy.
- Sporządzanie wniosków o dofinansowanie zadań gminy.
- Doradztwo w przygotowaniu wniosków o dofinansowanie sporządzanych przez jednostki organizacyjne i pomocnicze gminy.
- Rozliczanie finansowe zadań gminy, zrealizowanych przy wsparciu finansowym ze środków pozabudżetowych.
- Bieżące informowanie przełożonego o występujących ryzykach w trakcie realizacji zadań.
- Sprawdzanie pod względem merytorycznym i finansowym sprawozdań składanych przez organizacje pozarządowe z wykorzystania dotacji udzielonych w ramach programu współpracy gminy z tymi organizacjami.
- Koordynacja spraw związanych z Aglomeracją Opolską.
- Reprezentowanie gminy w stowarzyszeniach, zgodnie z upoważnieniami wydanymi przez Wójta.
- Nadzór nad realizacją funduszu sołeckiego.
Promocja, Ilona Gwizdak -Sołtysek - Inspektor
pokój nr. 10, parter
e-mail: promocja@gminadabrowa.pl
tel. wew.: 310
Sprawy załatwiane:
- Realizacja zadań związanych z promocją Gminy Dąbrowa, a w szczególności:
- realizacja założeń Strategii Rozwoju Gminy Dąbrowa w zakresie promocji, rozwoju gospodarczego, turystyki i rekreacji;
- nadzór nad przygotowywaniem wydawnictw oraz innych materiałów informacyjnych i reklamowych, promujących Gminę Dąbrowa;
- koordynowanie działań związanych z komunikacją społeczną i promocją Gminy Dąbrowa w mediach tradycyjnych i elektronicznych;
- zarządzanie oficjalnymi profilami gminy w Social Mediach wraz z zamieszczaniem w nich aktualnych informacji;
- redagowanie tekstów, informacji i opracowań dotyczących działalności gminy;
- sporządzanie wniosków o wyróżnienia lub nagrody dla jednostek Gminy, liderów i organizacji lokalnych;
- organizowanie spotkań, konferencji kształtujących pozytywny wizerunek gminy;
- inicjowanie imprez o charakterze promocyjnym, kulturalnym, turystycznym i sportowym oraz współudział w ich organizacji;
- współpraca i koordynacja działalności jednostek organizacyjnych gminy, instytucji i organizacji pozarządowych w zakresie organizacji imprez;
- opracowanie i aktualizacja kalendarza imprez gminnych;
- prowadzenie działań na rzecz integracji społecznej;
- organizowanie wizyt i wyjazdów związanych ze współpracą z miastami partnerskimi oraz wyjazdów studyjnych;
- współpraca z organizacjami turystycznymi i gospodarczymi;
- aktualizacja tablic ogłoszeniowych oraz ekspozycji tematycznych w Urzędzie Gminy Dąbrowa;
- prowadzenie dokumentacji fotograficznej najważniejszych wydarzeń kulturalnych i sportowych gminy.
URZĄD STANU CYWILNEGO
Kierownik – Aneta Zdero
pokój nr 14, parter
e-mail:
tel. wew.: 114
- Sporządzanie testamentów alograficznych.
- Przyjmowanie oświadczeń o:
- wstąpieniu w związek małżeński,
- braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
- wyborze nazwiska jakie będzie nosić małżonkowie i dzieci zrodzone
z małżeństwa, - wstąpieniu w związek małżeński poza siedzibą Urzędu Stanu Cywilnego,
- wstąpieniu w związek małżeński w wypadku niebezpieczeństwa grożącego bezpośrednio życiu jednej ze stron,
- powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
- uznaniu dziecka,
- nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
- zmianie imienia (imion) dziecka wpisanego do aktu w chwili jego sporządzenia.
- Prowadzenie ksiąg i aktów zbiorczych urodzeń małżeństw i zgonów,dokonywanie wzmianek marginesowych i przypisów, wypisywanie odpisów zupełnych i skróconych aktów stanu cywilnego, wydawanie zaświadczeń o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub o ich braku oraz zaświadczeń o zaginięciu lub zniszczeniu księgi.
- Wydawanie decyzji administracyjnych wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego dotyczącego sprostowania oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego,odtworzeni, ustalenia lub uzupełnienia treści aktu stanu cywilnego, wpisania do polskich ksiąg aktu sporządzonego za granicą oraz skrócenia miesięcznego terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego.
- Wydawanie zaświadczeń o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa na podstawie art. 41 § l Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego(ślub konkordatowy).
- Wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą.
- Wydawanie zezwoleń na przeglądanie ksiąg stanu cywilnego.
- Przyjmowanie do protokołu zgłoszenia urodzenia lub zgonu.
- Wyznaczanie biegłego lub tłumacza, jeżeli osoba obowiązana do zgłoszenia urodzenia lub zgonu nie może porozumieć się ani ustnie ani pisemnie.
- Występowanie do sądu o unieważnienie lub sporządzenie aktu stanu cywilnego oraz o ustalenie treści aktu stanu cywilnego.
- Zwracanie się do sądu w przypadku wystąpienia wątpliwości, co do zawieranego małżeństwa.
- Powiadamianie na piśmie osobę zainteresowana o przyczynach odmowy sporządzenia aktu małżeństwa zawartego zgodnie, z Kodeksem rodzinnymi opiekuńczym (ślub konkordatowy).
- Prowadzenie spraw związanych z uczestnictwem w wyborach osób niepełnosprawnych.
Zastępca kierownika USC, Małgorzata Stępień
pokój nr 15, parter
e-mail:
tel. wew.: 115
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie spraw i czynności materialno technicznych związanych z ewidencją ludności: zameldowanie na pobyt stały i pobyt czasowy, wymeldowanie z pobytu stałego i czasowego, zarejestrowanie danych i zdarzeń objętych obowiązkiem meldunkowym, niezbędnych do zaktualizowania ewidencji.
- Prowadzenia postępowania w zakresie ewidencji ludności (wymeldowanie z miejsca pobytu stałego w drodze decyzji administracyjnych).
- Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń.
- Prowadzenie rejestru wyborców.
- Prowadzenie archiwum zakładowego.
- Pełnienie funkcji koordynatora czynności kancelaryjnych Urzędu.
Dowody osobiste, Mariola Przybyła – Inspektor
pokój nr 15, parter
e-mail:
tel. wew.: 116
Sprawy załatwiane:
- Dokonywanie niezbędnych czynności przygotowawczych związanych ze stwierdzeniem przez Wójta własnoręczności podpisu (m.in. przyjęcie podania, określenie wysokości opłaty skarbowej, dokonanie wpisów na pieczęci, kierowanie stron do Wójta).
- Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych.
- Wydawanie nowych dowodów osobistych i unieważnianie dowodów dotychczasowych.
- Przyjmowanie oświadczeń o utracie dowodów osobistych i wystawianie zaświadczeń.
- Unieważnianie dowodów osobistych utraconych i osób zmarłych.
- Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych od osób zameldowanych na pobyt czasowy i przekazywanie do organu gminy właściwego ze względu na miejsce pobytu stałego lub ostatniego pobytu stałego.
- Udostępnianie danych ze zbiorów: mieszkańców, zamieszkania cudzoziemców i rejestru pesel, na pisemny wniosek zainteresowanego podmiotu
- Sporządzanie projektów aktów stanu cywilnego.
- Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń.
- Poświadczanie zgodności danych zawartych we wniosku o wydanie dowodu osobistego z aktem urodzenia lub małżeństwa.
SAMODZIELNE STANOWISKA:
Kierownik Referatu Infrastruktury i Rozwoju - Rajmund Kulza
pok nr 102 ; I piętro
e-mail:
tel.wew: 202
Inwestycje i rozwój gminy, Ireneusz Racławicki – Inspektor
pokój nr 101, I piętro
e-mail:
tel. wew.: 201
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów mienia komunalnego.
- Planowanie potrzeb oraz przygotowywanie wniosków dotyczących remontów i inwestycji.
- Nadzorowanie i organizacja odbioru robót budowlanych.
- Obsługa inwestorów Gminy Dąbrowa, m.in. poprzez:
- prowadzenie systemu informacji dla przedsiębiorców i inwestorów na temat możliwości i potrzeb inwestycyjnych,
- identyfikowanie potrzeb inwestycyjnych na terenie Gminy Dąbrowa,
- opracowywanie projektów ofert inwestycyjnych i ich promowanie,
- przygotowywanie prezentacji inwestycyjnej Gminy Dąbrowa,
- stałą współpracę z organizacjami biznesowymi, agencjami promującymi rozwój przedsiębiorczości,
- działanie na rzecz poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej w Gminie Dąbrowa.
- Współpraca z zarządem dróg ponadgminnych w zakresie utrzymania oraz remontów i inwestycji.
Budownictwo, Emila Baucz – Podinspektor (zastępstwo Patrycja Dobrowolska)
pokój nr 402; I piętro
e-mail:
tel. wew.: 203
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie inwestycji i remontów gminnych na mieniu gminnym.
- Prowadzenie spraw związanych z inwestycjami w zakresie oświetlenia ulicznego.
- Sporządzanie postanowień dot. podziału nieruchomości.
- Współpraca z zarządem dróg ponadgminnych w zakresie uwag zgłaszanych przez radnych i mieszkańców gminy.
Mienie gminy, Lidia Sienkiewicz - Podinspektor
pokój nr 109; I piętro
e-mail:
tel. wew.: 209
Sprawy załatwiane:
- Bieżące gospodarowanie mieniem komunalnym Gminy Dąbrowa, poprzez w szczególności:
- prowadzenie na bieżąco wykazu posiadanego przez Gminę mienia komunalnego uwzględniającego: lokalizację w poszczególnych sołectwach Gminy, obszar, rodzaj zabudowy, nr księgi wieczystej, aktualny zarządca nieruchomości, zakres na jaki została zawarta umowa.
- prowadzenie rejestru umów dot. oddania w zwykły zarząd, użyczenia, najmu, dzierżawy lub oddania w trwały zarząd posiadanego mienia,
- organizowanie przetargów na zbycie mienia oraz prowadzenie dalszych procedur związanych ze zbyciem mienia,
- sporządzanie informacji o aktualnym stanie mienia.
- Wydawanie decyzji:
- zatwierdzających projekt podziału nieruchomości,
- o przekształcaniu prawa użytkowania w prawo własności,
- o opłatach za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- w sprawie trwałego zarządu.
- Prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości.
- Prowadzenie ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości.
- Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckiej.
- Komunalizacja Nieruchomości Skarbu Państwa.
Działalność gospodarcza, Katarzyna Dworczak – Inspektor
pokój nr 10; parter
e-mail:
tel. wew.: 110
Sprawy załatwiane:
- Związane z rozpoczęciem, prowadzeniem i wykreśleniem działalności gospodarczej.
- Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom.
- Prowadzenie spraw dot. wyborów do Walnego Zgromadzenia Izby Rolniczej.
- Współpraca z sołtysami w zakresie rolnictwa.
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją właściwych przepisów dotyczących ochrony zabytków.
- Przewodniczenie komisji ds. szacowania strat w razie wystąpienia klęsk żywiołowych.
- Prowadzenie strony internetowej www.gminadabrowa.pl oraz www.bip.gminadabrowa.pl
Biuro Rady Gminy, Małgorzata Stępień – Zastępca kierownika USC
pokój nr 105, I piętro
e-mail:
tel. wew.: 205
Sprawy załatwiane:
- Obsługa administracyjna rady gminy i komisji rady gminy.
- Współdziałanie i udzielanie pomocy administracyjnej sołtysom i radom sołeckim.
- Wytwarzanie dokumentacji wyborczej i referendalnej.
Gospodarka przestrzenna, Michaela Paniczek – Inspektor
pokój nr 108, I piętro
e-mail:
tel. wew.: 208
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie wszystkich spraw związanych z realizacją właściwych przepisów o zagospodarowaniu przestrzennym gminy, za wyjątkiem spraw dotyczących opłaty planistycznej.
Zarządzanie kryzysowe, Jacek Kunysz – Inspektor
pokój nr 107, I piętro
e-mail:
tel. wew.: 207
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie spraw dot. utrzymania w gotowości bojowej jednostek OSP oraz obiektów remizy w tym organizowanie corocznych zawodów sportowo- pożarniczych OSP.
- Podejmowanie działań związanych z zapobieganiem sytuacji kryzysowych na terenie Gminy, w tym opracowywanie stosownych planów.
- Opracowywanie planów ochrony Gminy przed powodzią.
- Współdziałanie z szefem OC w zakresie likwidacji klęsk żywiołowych i innych zdarzeń losowych na terenie Gminy.
- Podejmowanie działań w celu zapewnienia porządku publicznego na terenie gminy Dąbrowa poprzez współpracę z właściwymi organami w tym zakresie.
- Wykonywanie zadań zleconych w zakresie spraw obronnych i obrony cywilnej
- Prowadzenie spraw dot. likwidacji niewybuchów
OBSŁUGA TECHNICZNA:
Półtorak Piotr
Sylweriusz Bąk
Bogdan Partyka
- Prace konserwatorsko-remontowe na obiektach gminnych
- Obsługa kotłów c.o.
Grażyna Miecznik
Beata Marciniak-Bieniusa
- Sprzątanie urzędu